Wednesday, December 29, 2010

SMILE a.k.a SENYUM

Memang x dinafikan yang kte nie x sering dan mudah untuk senyum..sbb utama adalah mood kte sndiri.. yelah.. kte xsmstinya berkeadaan dlm mood yg baik sahaja kan? adakalanya kte akan merasa tertekan, duka, sedih, lesu dan sebagainya yang secara tidak langsung akan membuatkan diri kita ini berada dalam keadaan -ve thinking dan menjadi susah untuk senyum... em,,kte akan senyum apabila kte berada dlm keadaan gembira, happy, bahagia dan banyak ag faktor2 kte bleh senyum..kalo mengikut jangkaaan umur,,remaja skrg nie adalah golongan yg paling byk mempunyai jenis2 mood..kalo mereka merasa gmbira,,mood mereka akan menjadi baik dan begitu jugak sebaliknya..remaja kini lebih gemar mengikut kata naluri hati masing2 berbanding dr akal fikiran mereka..ini adalah kerana..golongan remaja skrg lebih terdedah kepada perkara2 yang mungkar..aaahh..sudah!!!alih topik plak an??!!kaakakaka..ok.,seperti yang anda sndiri sedia mklum,,terdapat byk kelebihan jika kte sntiasa senyum..salah 1 darinya adalah jika kita sntiasa senyum, owg akan mudah mendekati kte kerana mereka merasakan yg kte nie peramah n mudah bergaul..!hehehehe..jadi kite perlu sntiasa senyum lebih2 lagi jika kte masih bawu di sesuatu tmpt seprti contoh,,anda bawu sahaja bekerja di slh sebuah syarikat,,anda perlu sntiasa senyum supaya rakan2 sekrja anda disitu akan senang dengan kehadiran anda..xslh sekiranya kte berpura2..kerana lame2 kelamaan anda akan biasa ngan aktiviti(senyuman),,hhahahaha..ag satu kelebihan senyum adalah kte akan dpt menutup segala masalah yg menimbun di dalam otak kte nie dripada diketahui oleh orang lain..! yeah,,,:-) so,,dibawah ini mengandungi beberapa kelebihan senyum yg lain yg aq peroleh dr internet..read this plz k,,


1. Para saintis mendapati senyum dan ketawa merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman di mana dapat merangsang seluruh tubuh dan mampu memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan juga hormon-hormon.

2. Pengkaji dan pengamal barat percaya dengan memulakan hari dengan senyuman bukan sahaja berupayamenceriakan hidup anda tetapi memberi banyak kebaikan kepada kesihatan. Apabila kita tersenyum, badan turut 'tersenyum' dan menganggap kita gembira. Kajian menunjukkan senyuman memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak.

3. Apabila darah yang 'sudah sejuk' ini sampai ke hipotalamus (bahagian yang mengawal suhu badan dan emosi) ia menghasilkan kesan 'gembira'. Selain itu, apabila kita tersenyum, kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi.

4. Senyuman bukan sekadar reaksi gerak muka, tetapi turut mempunyai kaitan dengan penghasilan endorphin dalam otak yang mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi menjadikan seseorang itu rasa lebih selesa dengan diri sendiri.

5. Kajian menunjukkan individu yang ketawa 100 kali dalam tempoh 24 jam mendapat manfaat kardiovaskular sama seperti bersenam 10 minit. Hal ini terjadi kerana apabila kita ketawa, tekanan darah dan kadar dengupan jantung meningkat. Kemudian kedua-dua kadar ini akan turun iaitu lebih rendah daripada paras sebelum anda ketawa.


Ini adalah antara kelebihan2 yg smpat sy masukkan..kalo nak tau ngan lebih ag, carilah sndiri k,,hehehehe..so, kepada semo owg,jgn lupa senyum okay..!:-)

Saturday, December 25, 2010

INTERVIEW

Sebab utama ramai orang gagal dalam temuduga adalah disebabkan oleh beberapa tanggapan salah, atau mitos, tentang apa sebenarnya yang berlaku semasa sesi temuduga dijalankan. Semua orang tahu yang tujuan utama temuduga adalah untuk penemuduga mencari pekerja yang layak untuk sesuatu jawatan, tetapi tidak ramai orang yang memahami bagaimana temuduga dijalankan dan apakah sebab yang membuat seseorang calon itu lebih layak dari yang lain. Ketidakfahaman ini adalah punca utama seseorang calon itu tidak dapat menunjukkan prestasi yang memberangsangkan semasa menghadiri temuduga dan tidak dapat memberi jawapan yang bernas semasa sesi soaljawab dikemukakan oleh penemuduga. Temuduga tidak mempunyai apa-apa kelainan dari usaha-usaha lain dalam kehidupan ini, lebih baik pemahaman anda tentang bagaimana lancarnya sesuatu temuduga dijalankan (ataupun tidak berjalan lancar), adalah lebih tinggi peluang anda menanganinya dengan jayanya. Dengan memahami secara dinamiknya dasar secara semulajadi sesuatu temuduga, adalah satu permulaan yang penting dalam memperbaiki prestasi anda dalam temuduga. Dibawah ini mengandungi beberapa tips yang menarik kepada sesiapa yang ingin pergi temuduga kerja. Take a note plz..,,:-

Ringkasan kata-kunci tips temuduga

* Orang yang terbaik untuk sesuatu jawatan bukan bermakna akan memenanginya – selalunya adalah mereka yang memberi temuduga yang terbaik akan memenanginya.

* Temuduga adalah lebih kerap untuk memberi jawapan teknikal yang tepat. Ia juga adalah untuk membina silaturahim yang rapat.

* Bukan semua penemuduga tahu apa yang mereka kehendaki; tugas anda adalah untuk mengetahui bagaimana untuk mengawal penemuduga yang baik dan tidak.

* Adalah lebih baik anda bersikap jujur dan mengaku tidak mengetahui daripada cuba berlagak pandai tetapi berakhir dengan kebodohan dan tidak cerdik anda.

* Mereka yang kelihatan kemas dan segak akan mendapat pekerjaan - mungkin di dalam layar perak Holywood, tetapi secara keseluruhannya, majikan adalah lebih menginginkan bakat daripada faktor luaran.

* Percubaan untuk memberi jawapan yang tepat boleh menyebabkan masalah buat anda. Adalah lebih baik dengan memberi jawapan yang baik dan bertepatan daripada terkapai-kapai mencari jawapan yang tepat; kerana lazimnya tiada jawapan yang tepat di sana.

* Jangan bertanya soalan hanya untuk menyoal. Bertanyalah sekiranya anda benar-benar ingin jawapannya yang belum disentuh semasa temuduga.

* Temuduga adalah peristiwa biasa memerlukan kelakuan yang biasa. Penemuduga akan beranggapan begitu dan boleh beranggapan secara negatif sekiranya mereka tidak nampak begitu.

* Penemuduga tidak akan membazirkan masa mencari kecelaan anda. Mereka lebih berminat untuk mendapatkan gambaran yang jelas tentang siapa anda. Elak dari menjawab soalan yang mempertahankan diri. Adalah lebih baik anda berfikiran bahawa setiap soalan itu akan memberi anda peluang untuk menyerlahkan diri anda.


Hah..dh tau an serba sedikit mcm mane kte nak perlu bersedia semasa interview tue.. so, kepada anyone yg nak g temuduga tue,,gud luck k,,bye3

Thursday, December 23, 2010

PMR

hah..cakap pasal KEPUTUSAN PEPERIKSAAN nie msti ade byk an pengalaman n kenangan yang xdpt dilupakan..so excited n kecut perut gak r sblm pegi, sepanjang perjalanan,..nak tunggu pengumuman ag la cuak an..sempena ari nie adalah hari keputusan peperiksaan PMR keluar,. i want to share something to all of u..tue pown kalo nak dngo la..! mase form3 aq amik 9subjek. ceh..hebat sbb amik sbjek Arab..! tp hebat la sgt bg aq nie yg xpndai dlm sbjek tue..agak stress jgak r perasaan n naluri hati nie coz xtau nak wat pew ag dh ngan subjek Arab nie..mase mula2 bljr form1 tue kre ok la..confident nie sbb dh phm2 ckit..tp masuk je form3..hmmm...hancur!!! kakkakaaka.. redha jela..n see what the result that i get untuk sbjek Arab??!! i got C..! hahaha.. mmg dh agak,. tp aq terima ngan result tue..coz skurang2nye aq x dpt D or GAGAL..hehehe..ble pikir2 balik.. bertuah plak rasenye sbb dpt bljr bahasa Arab..bahasa yang mulia..! bahasa yang digunakan oleh Nabi Muhammad yang merupakan nabi n jugak seorang Rasul yang kte sayangi.. Beliau an bercakap dlm bahasa arab.. Okay, Berbalik tentang result PMR..alhamdulillah berkat doa, usaha, tawakal..dan xlupe gak tunjuk ajar dr cikgu2 yg bertauliah dan yang x bertauliah..he3.,akhirnye aq dpt gak result yg kre ok n baik jugak untuk aq..guess what I got?? I got 3A, 5B, 1C.. ok x??kre ok la an..hhahaaha..em, Subjek yg dpt A=B.M(for sure, kalo xdpt A mmg mati la aq), MATE(my favorite sbject) and KEMAHIRAN HIDUP yg x disangka2.ahahahaa.. tp yg x syok nye subjek AGAMA ISLAM aq xdpt A la plak.malu..! mane nk letak muka nie..?! tue la..sape suro xnk bljr..?! kan dh malu..aaahh..biar la..agpown perkara tue dh lame berlalu pown..nak menyesal pown xgne jugak..mcm peribahasa yang mengatakan , "NASI SUDAH MENJADI BUBUR"..."SESAL DAHULU PENDAPAT, SESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA" (btol x ek, dh lupe la..he3x)..x guna nak menyesal dh..so, pew yg perlu aq wat adalah berusaha ag untuk exam yang akan dtg..! never say give up..sbb kalo sekali kte jatuh..kte xkn jatuh selama2nye..depends pada usaha kte n kesungguhan kte.. dan xlupe jgak kte sebagai umat Islam perlu sentiasa berdoa kepada Allah agar diberi kejayaan yang diinginkan..! By the way,,kepada MIMI KHALIDA BINTI ISMAIL..congratez for your excellent results.! u got 8A aw..! best gle....dan jgn lupe..perjalanan untuk menjadi seorang pelajar yg berjaya harus diteruskan..keep in touch babey..!! xlupe gak kepada ILHAM & MIRIN..thniah diatas usaha yg telah diberikan..cuba ag untuk exam2 yang akan menjelma..xmao sedih2 k, he3 gud luck..!!! Kepada yang tidak berjaya kali ini,,jgn mengaku kalah..bangkit dan buktikan pada semo owg yg kamu pown bleh berjaya gak..! hehehe..! okay..jmpe di menara gading..!bye3

rujukan :-
dibawah nie adalah sijil keputusan PMR aq..!
tgk la..wat rujukan..kekekeke..



Monday, December 20, 2010

JUMAAT, SABTU, AHAD, ISNIN

Amboi2..ble dh baca tajuk nie msti kowang tertanya2 an apesal la aq tulis HARI2x nie..?? btol x?? em..sbnarnye HARI2x tue semo adalah HARI yang dimana aq dan jugak family (abah, mak, adah n waa) mengelilingi JOHOR tp xdela satu JOHOR..abis minyak kete kalo cm tue..hahahaa..kteowg g umah2 adik - beradik kami.hehehhee..abis semo umah kteowg g..

JUMAAT : Lepas solat Jumaat dlm pkol 3 la cm tue..kteowg gerak dr umah trus ke destinasi yg pertama iaitu Umah Alang di Pasir Gudang..tp sblm tue aq, adah , waa singgah dulu di Kota amik barang..kowang xpyh tau la barang pew an..heheee..mak n abah dh gerak dulu..tp tgk2 kteowg yg smpai kat umah Alang dulu..mane mak n abah g ntah la..kteowg pown xtau..kowang nk tau x pesal dyowg lambat??hahahaa..sbnarnye abah g isi minyak jap..pastue bleh plak ade owg nak tumpang g Kota..hahaha..nak x nak, kenala tumpangkan gak...BUAT BAIK..ape slhnye..tue sbb la sampai lmbt..xlame sgt duk cna..xpuas btol..kena pegi ag nie..heehe.yela..biasenye kalo g umah Alang jerk msti lame..paling kejap pown dlm 2 jam r lepak, bawu gerak..tp sbb nak g makan Pizza..terpaksa la gerak awal gak..hahahaa.kelakar siot..pas je abis makan,, aq, mak n abah g plak Umah Along kat pasir gudang gak..Taman yg same..heheehe..waa n adah g Umah Alang dulu..mlm tue xde wat pew2 pown..just rest n tgk tv..tue je..ingatkan nak keluar ngan membe2 kat cna mase malam tue..tp dyowg semo buzy..hahahaa..so..pew ag.duk je la kat umah tue.. But everything gud for that night..:-)

SABTU : around pkol 11 dh gerak ke destinasi yg seterusnye iaitu Umah Ateh..xsampai 1 jam je dh sampai..Alhamdulillah perjalanan kami berjalan ngan lancar..suke2..masuk je umah, kami disambut oleh Akmal(baby),,seronok coz dy senyum..hehee..msti dy suka owg dtg umah dy an..hhahaaha..tp Asri ngah tido..xpela jgak,,Dh ade Akmal pown dh ok..hehee..dlm 30 minit lepas tue abah, mak n adah bawu sampai coz dyowg g Larkin dulu bli tiket..kelakar sbb mcm2 cite yg dyowg cite.hahaaa..kalo nak tau cite pew..tnye la ngan dyowg sndiri k..hahahaa..ari tue badan penat sgt..so pew ag..petang tue bleh plak nyenyak tido..adela dlm 3 jam kot tido..Puas!! bawu bleh buka mata ngan luas..kakakaka Hah..nie story yg aq nak moly ngan kowang..hahahaa..dh gelak dulu plak coz mmg kelakar la dan xpenah pikir pown sblm nie yg perkara nie akan terjadi..yela an..malam tue ade rncangan TARI MENARI AKHIR kat AStro Ria..mmg nak tgk la coz dh mengikuti since dr Minggu-1 ag..xkn la xnk tgk Final plak an..kalo kowang pown..msti kowang nak tgk an..yg menjadi isu skrg nie adalah..mmg la umah dy ade AStro..tp..hahahaa.. kad Smart Astro tue dh rosak dikejekan oleh Asri yg sgt3 nakal..hahahaa..hampir risau gak kteowg nie..cm ner nak tgk..dh cube call AStro tp tue la..xbleh wat pew coz kena tukar kad nye la.. jd kena tunggu smpai ari Isnin..so for sure la xbleh tgk mlm tue..hahahaa..pening dh nie pikir cm ner nak wat.last2..aq ckp la ngan akak aq.. " pew kata, kte g umah ko..amik kad Smart AStro kat umah ko pnye"..btol gak an..ade brilliant gak idea aq nie an..n tanpa berlengah ag..kteowg g r umah dy..YESS.!! finally dpt gak tgk Astro..mmg kelakar la..n yg paling best ckali..MM RAZIF dh menang..x sia2 aq undi dyowg..xmain2 k..hahahaa..sabar jela..!!! kakaakaka

AHAD : bngun pagi2 anto adah kat dpan pintu je..kakakaa..dy nak balik U dh..mulakan sem yg bawu..aq nie..xtau la ble ag..kakaaka..pagi2 bngun agak xbiase la..hahaaa.. MENGANTUK..!! Tp pew yg menarik ari nie adalah kami dpt g RUMAH CONTOH di kawasan perumahan trsbut.. best nye..mcm dlm rncangan CANTIK TAK..haahaa..mau xnye..mcm2 design yg unik but so nice dlm umah2 contoh tue..sampai pening nie tgk umah lawa sgt..time tue mula la berangan nak umah lawa..kakakaa..berangan jela an..balik je umah balik..ade P.LANG n family.. dyowg anto anak sulung dyowg yg nak g BEIJING..best nye..!! dh dekat tue..dyowg singgah la umah Ateh.. elok gak tue coz petangnye mak nak g umah P.TEH..tp xingat jalan..dh ade P.LANG nie..hah.. bleh la kteowg follow je..hehehee.gud idea an..heheehe..mak saje je nak jalan2 g umah adik -beradik dy..LANGKAH KANAN agaknye coz dpt melawat HAIKAL yang dh Sunat..hehehe.. dh beso dh semo..heheee..lame gak kteowg kat cna..dlm 3 jam ade kot..hahaha.. dh selesai semo, aq, mak n abah ke destinasi yg terakhir ialah Umah Waa..kali nie lain plak coz UMAH BUJANG. dy blom kawin ag..so sunyi jela..umah bujang an..tau2 jela..but it's good..coz dpt rehatkan badan..

ISNIN : pagi - pagi ag dh kena kejut sbb ari nie kena balik awal..pkol 8.30 dh bertolak.. amboi.! awalnye..dh mcm nak g keje dh..hahahaa.. berakhir la sudah pejalanan selama 4 hari 3 mlm di umah owg..sesampai saje di umah..rutin harian ku bermula semula..hahaahaha..sgt penat.. tp nak wat cm ner an..dh name penganggur..kena la wat keje2 umah membantu mak yg kepenatan..pagi tue mak relax je..duk tgk cite LABU LABI (rasenye la)ehehe3X yg penting cite P.RAMLEE..smpai bleh dngo ketawa mak kat dapur..hahahaa..Hari nie la kena masak, basuh baju (auto je pown), sidai baju..(PANAS..!!)..

Seronok mmg seronok..em..nie la aktviti kami minggu lepas..anda plak cm ner?? cite la ngan sy disini..
SHARING IS CARING...:-)

Friday, December 10, 2010

AMAZING RACE ASIA 4

wow..dh selesai nmpknye amazing race asia 4..hahaha..so fun n sgt menyeronokkan..x rugi tgk aw berulang2 kali..hehehe..musim nie pemain2 nye mmg cool, best n bersemangat tinggi nk menang..xkire r ngan cara pew skalipun..ade yg teruk, cute dan ade gak cara yg bgus n bijak.. hehehe..yg masuk final ade 3 pasangan..iaitu,.:-








RICHARD & RICHARD















CLAIRE & MICHELLE














NATASHA & HUSSEIN








mmg best r..hahahaaa..dan mlm td telah menjelaskan bahawa pasangan richard n richard telah berjaya memperoleh tmpt pertama dan memenangi duit bpe ribu ek? xingat la..hahaha.. tp yg penting duit tue sgt banyak..dh lar dpt byk hadiah sbb penah dpt no.1 dlm episode yg lalu.. mmg best r..tmpt 2nd plak michelle n claire..suka sgt ngan dyowg sbb dyowg cute sgt..hehehe..n xlupe kepada natasha n hussein yg berjaya ditempat ke-3..pew2 pown thniah to psangan yg menang..yg x menang..jgn sedih2 okay..kre ok la kowang dpt menjelajah negara2 asia..hu9..seronok..kalo la aq dpt gak g an..msti best an..hhaaa. berangan je lebih..em..k la..hah..satu ag je nk ckp nie.. AMAZING RACE ASIA SEASON 4 mmg best..!!!!!

Wednesday, December 8, 2010

TAHUN 1432H




Assalamualaikum ,
kepada blog frenz..hehee..jd baik jap coz skrg nie kte dh masuk tahun baru ISLAM..so happy n excited dan bersyukur yg amat sgt coz still ag bleh bernafas ngan lancar menghirup udara di Bumi..hah..tahun baru.msti ade azam baru an..pew azam kowang?? Azam aq? em..pew ek..kalo nak ckp pasal azam..msti byk pnye la..yela..kte an msti nak azam yang power,,yg best..yg menarik yang bleh wat hidup kte happy n dpt pew yg kte nak..btol x?? same la mcm aq..xde bezanya..kalo bleh aq nak capai pew yg aq inginkan..mcm.em..hah..skrg nie aq berazam untuk menjadi owg yg tabah, kuat n disayangi oleh semo owg terutama sekali my parents, siblings, family,frenz..n xlupe jugak kepada semo owg yg mengenali ku..ceh woah..mcm skrip ucapan plak an..hahahaaa..skrg nie aq masih diawang2an..yg pilih yg mane..study or keje..hahahaha..xabis2 ag topic nie dr mula abis bljr dulu sampai lar nie xdpt2 pilih gak..hahaaa.yela..aq dah semangat nak study..tp xdpt plak..ntah nape la..xde rezeki an..nak keje..tp kat ner..kalo kat cni..agak sukar nak cari..xkn nak mengembara jd si tanggang plak..x sanggup den.hehehee..ssh mmg ssh.. kkadang aq terpikir gak.pew la nasib aq nie an..asyik x baik je..aq tau la yg aq byk wat dosa..tp em..semo owg penah wat salah kot..em..ntah la..kalo komen lebih2 tkot lain plak jadinye..pew yg penting skrg nie ialah terima (redha) ngan ketentuan Illahi..mungkin ade hikmah disebalik pew semo yg berlaku nie..hehehee.. hah..panjang gak aq mengomen nie..ntah paham kerk x kowang nie..k la semo ..tahun baru ..azam baru.semoga semonye akan menjadi lebih baik..

see u assalamualaikum...:-)

Saturday, November 27, 2010

MAJLIS KAHWIN

Today i'm going to kenduri kawin..ade dua(2) kenduri..1st is akak jana nordin yg kteowg panggil dy JAGUNG..heeheheh..sbb dy tinggi lampai n kering mcm jagung..hahahaha.. dy invite through facebook.siap scan kad kawin ag..hehehe..tq jagung..dpt gak g umah ko..seronok2..2nd wedding is chetot students 5IT yg agak rapat gak la coz penah borak..hahaaha..xsangka kawan aq dh kawen..bawu 20thun kot..tp dh jodoh an nak wat cm ner..tau last minit r chetot kawin..so xsmpat nak bli pew2 presen.. just bawak diri jela..yew r..kad xde..dy pown xjmput..kawan dy yg jemput (nisah) kat facebook..maybe xsmpat kot..yew la..buzy for the wedding preparation an..hehehee..nie adelah pesanan from hanisah to us..

bg sesiape yg mngenali KHADIJAH SAPII (chetot) jemput hadir ke walimatulurus 27/11/2010 (esok) d kediaman beliau no.206 Blok 9 FELDA SEMENCHU . . .

sbnarnye mule2 xplan pown nak g aw coz xtau nak naik pew..nak drive sndri tkot r..xberani ag.. so pakat r ngan rose..then, decide go with K.ENSEM a.k.a fiza hashim..nasib baik dy nak g..jadi gak g an..tq k.ensem..heehehe..seronok gak r coz dh lame xjmpe an..hehehee..dh lawa2 semo kawan2 aq..hahaa..mmg dh bleh kawin la an..aq je yg kawin lambat..kakakaaka...tp pic x smpat amik la coz nak balik cpat..so sory k..kowang tgk jela nnt kat facebook budak2 nie..mesti ade pnye.. kekekeke..k wassalam

Wednesday, November 24, 2010

TODAY IS MY BIRTHDAY

24 november 2010...genap umo ku 20thun..hu9..sedih gak r coz terpaksa meninggalkan angka 1 pada umo (19 become 20)..hu9.but live must go on right??..hehee..by the way, i'm so so so happy today coz ramai yg wish for my birthday..to :-

poli pd frenz

nur, nadia ariffin, intan, jie, nyda, hadi, atyn, tini, kosha, husna, wan amira a.k.a mek, ifa, quya, quin, azi, k.nani, acha, qeema, ajim, sheeda, farah, k.anis, ikin

smk semenchu frenz
aishah ramak, rose, meeza nurul hamiza, yaquin, agon, farhana are-na, faiz, haziq, syamimi, qiah, k.jah, nisah, wana, rimedio bella, datin syafiqah fitri, amy aziz, atiq ika, kirin, ana, bell, alip, najib, mamat, doraemon, mizan, fizz fizah, timah, dba

my family
adah, m.usu, ikmal, along, akim, yeen, mirin, ateh, waa, acik

industril practical at mppg frenz
ena, farah, amy, ayie(my ex-)

facebook frenz
syafiqah razak, ashrif wahid, firdaus J, muhammad faiz, roshidi md sidek, zaujan saeiden, nur afizani, farehan

thankz coz sudi wish my birthday today...doa kowang yg baik2 tue mmg x ternilai harganye.. semoga Allah sntiasa berada bersama kalian..tq beb..ade a few of you yg tnye ade dpt hadiah x.. unfortunately is not..hahaa..tp xpe coz aq dh dpt hadiah yg paling istimewa iaitu my family.. sgt gembira dan bersyukur kerana dilahirkan dalam keluarga yg bahagia.. hope sgt sgt keluarga kami ini akan sentiasa bahagia dan dimurahkan rezeki..jauhkan lah kami dr segala perkara yg digeruni..AMINN..

Tuesday, November 23, 2010

HELLO MALACCA


wow..so excited nk g melaka for holiday..gud for us especially me yg dh bosan terperap dlm umah wat keje2 yg amat amat amat memenatkan..huhu..my sister invite me, adah, n mak to go to malacca smlm..sgt sgt sgt menghiburkan..kteowg g ZOO melaka yg mmg memenatkan kan r tp best.!!hehehe..mmg bergmbr xdpt dipisahkan dr kami..hahaa..mcm pelancong dr luar negara plak..cewah..hahaha..ingatkan xramai kat cna tp mmg ramai...haha..yela..cuti sekolah an..mmg r ramai..ade yg bwk rombongan sekolah la..naik bus..mmg agak byk r budak2 sekolah..seronok..!!hahaha and ag 1 sbb nape ramai owg kat cna adalah sbb seluruh rakyat negeri JOHOR cuti..!!yeah..sbb tue r ramai..mostly flet kete semonya from JB..hahaha..kelakar plak rasenye sbb semo owg JOHOR serbu MELAKA..hahhaaha..yela melaka an dh jadi MELAKA MAJU 2010..mmg maju..bangga2.hahahaa...pas dh berjam2 kat zoo..pas dh penat berjalan..pas dh penat posing amik gmbo..kteowg pown bergerak ke destinasi yg seterusnya..tp sblm tue kteowg sempat gak beli brg n cenderati untuk diri sendiri..hahaha..xd bajet r nk bli untuk owg lain..so sori k..hehee. hah..kowang nak tau x kteowg beli ape..hahaaa..
IMAN beli ULAR
DAFI
beli MONYET
MAK beli pew ek..hehee..hiasan yg tmpal kat peti ais tue..xtau la namenye pew..heehe..
that's all..then we go to another destination iaitu BANDA HILIR..agak sesak sedikit sbb mase tue dh tengahari, maybe owg2 keje semo ngah cari port nak makan kot..hehee..yg kteowg nie pown sibuk2 gak nk selit masuk..kaakkaa..lantak r..ada aku kisah..kakakaaa..at last, dpt gak masuk n park at the some place yg agak bgus..tp kena bayo r..mcm biase.hehee..xbyk sgt jalan kat cna..just bergambr n beli barang2 mcm t-shirt, pasu, topi..tue jela..hehee..ops~ lupa plak..mak n acik sempat gak bergambo ngan beca yg cantik btol hiasannye..tukang bawak beca tue ngah minum air kat kdai..dy tgk je sambil senyum..xbleh nak kata pew la an..hahaaa.. pas penat jalan..kteowg makan kat gerai tepi jalan..nice..sambil makan bleh tgk bangunan cantik yg warna merah tue..yg ade jam beso tue..yg ade bangunan seni lukis,,yg ade muzium tue.hehehe..mcm2 ade..heehee..kat kedai tue ade byk gak pilihan..pilihan kteowg adalah NASI AYAM, ABC, CENDOL..sedap2..kat tepi kdai tue ade SUNGAI MELAKA,,ada bot yg bleh bawak kteowg mengembara melaka dlm bot..hhaaha,,mcm nk naik sbb xpenah naik bot seumur hidup aku.. n nasib ku mmg baik coz mojoriti semo nak naik gak..hahaa.dpt gak r aq rase naik..seronoknnye.. kteowg dibawa merantau melaka di sungai melaka..best gak r..tenang je rasenye..mmg maju btol la melaka nie..CANTIK CANTIK CANTIK..hehehe..pas dh puas melancong di melaka, we go back to home..mmg x rugi r g cna..so sape2 yg blom g ag..hah..pew ag..g la..hehee..sekian saja dr sy, ade mase kte ketemu ag..see u ...salam..

Thursday, November 18, 2010

HYE ALL

wow..almost 3months x update nie..gle pnye buzy..BUZY KERK??hahaha.. xnk komen.. well..dh hampir 6 bulan duk umah bljr cara hidup mnjadi penganggur yg sgt terhormat dan tersohor..sgt mengembirakan walaupn income duit xmasuk tp income ilmu beribu2 yg masuk..yew r..bljr masak, jaga budak, kemas umah, wat pew2 yg patot..sape kata duk umah x pressure..sbnarnye ag byk pressure aw..duk terperuk kat umah..sape yg tahan.btol x??hhaaahhaa..cuti sekolah dh nak bermula..msti student2 semo x sabar an nak cuti n msti ade gak student yg dh cuti..hahaa..biasala tue..bkn nye bljr ag pown an.haaaaha..so cuti sek nie msti byk aktiviti..but 4 me is usual thing. xd benda menarik rasenye sbb aq dh mmg cuti.mmg panjang btol cutinye..hahaaa..pew2 jela..k la u allz..see u next time..bye3

Saturday, August 14, 2010

BULAN RAMADHAN

KELEBIHAN RAMADHAN

Bulan Ramadhan merupakan bulan yang mempunyai banyak kelebihan. Kedatangannya selepas dua bulan yang juga tidak kurang keistimewaannya iaitu Rejab dan Sya'ban. Bagi tujuan menyuburkan rasa tanggungjawab dan rasa ingin menambahkan ibadat kepada Allah sepanjang Ramadhan ini, di sini dibawa beberapa hadis yang menceritakan mengenai kelebihannya.

1. Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-

2. Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-

3. Abu Hurairah telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud : Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. - Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi-

4. Daripada Abu Hurairah telah berkata: Rasullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Sembahyang yang difardhukan kepada sembahyang yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan Jumaat kepada Jumaat yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan bulan kepada bulan(iaitu Ramadhan) merupakan kaffarah apa antara keduanya melainkan tiga golongan : Syirik kepada Allah, meninggalkan sunnah dan perjanjian (dilanggar). Telah berkata Abu Hurairah : Maka aku tahu perkara itu akan berlaku, maka aku bertanya: Wahai Rasulullah! adapun syirik dengan Allah telah kami tahu, maka apakah perjanjian dan meninggalkan sunnah? Baginda S.A.W bersabda : Adapun perjanjian maka engkau membuat perjanjian dengan seorang lain dengan sumpah kemudian engkau melanggarinya maka engkau membunuhnya dengan pedang engkau, manakala meninggal sunnah maka keluar daripada jamaah(Islam).-Hadis riwayat Ahmad, Al-Hakim, dan Baihaqi-

5. Daripada Abi Soleh Az-zayyat bahawa dia telah mendengar Abu Hurairah berkata: Rassullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Setiap amalan anak Adam baginya melainklan puasa maka ia untukKu dan Aku akan membalasnya. Dan puasa adalah perisai, maka apabila seseorang berada pada hari puasa maka dia dilarang menghampiri(bercumbu) pada hari itu dan tidak meninggikan suara.Sekiranya dia dihina atau diserang maka dia berkata : Sesungguhnya aku berpuasa demi Tuhan yang mana diri nabi Muhammad ditanganNya maka perubahan bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah pada hari qiamat daripada bau kasturi, dan bagi orang berpuasa dua kegembiraan yang mana dia bergembira dengan keduanya apabila berbuka dia bergembira dengan waktu berbukanya dan apabila bertemu Tuhannya dia gembira dengan puasanya. -Hadis riwayat imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad, Ibn Khuzaimah, Ibn Habban dan Baihaqi-

Sunday, July 11, 2010

NO TOPIC

277 blok 12 felda air tawar 5
81920 kota tinggi
johor

Saudara/saudari,

kehadapan para pembaca blog ini, terima kasih diucapkan kerana sudi mengisi masa untuk menemani saya disini...woah..hahaahaha em, dlm mood 'skema'.. sesungguhnya tidak terucap penghargaan saya kepada anda semo..sbb pew??ntah la..hahahahha..

kakakakaka..xjadi la wei..sbnarnya aq ngah bosan gle nie..xtau nak wat pew.. ari2 idop tnpa tujuan..xtau la nak jadi pew..

by the way, lusa aq nak anto 2 students from my family kat tmpt bljr dyowg..
(a) khairul anwar (anak saudara) kat kolej komuniti ledang
(b) nur faridah (akak aq) kat ukm...
jalan lagi la aq nampaknye..hahahaha..best mmg best..tp tue la..status 'KEBOSANAN' tue tetap ade sampai skrg..sampai ble la aq nak jadi mcm nie..mati kutu dibuatnye..hmm..ntah la..kte tgk jela nnt..

k..doakan kteowg selamat dan okay k..tq a lot...

Thursday, July 8, 2010

WHAT MUST I DO??

Ntah la wei..ssh btol kehidupan skrg nie..lepas abis bljr nie, mcm2 perkara yg berlaku..yg menyusahkan..dan memeningkan kepala..skrg nie aq kena pilih which one yg perlu aq wat..

1.sambung bljr.
2.keje dulu..

because someone tue dah bising, suro aq keje..masalahnye aq dah apply byk tmpt, tp xde jwpan..dah tue,,aq mls la nak pikir ag..lebih baik aq sambung bljr..tp tue la.. keputusan aq nie wat dy mara plak..pening..!! pening..!! help me plz..aq xtau nak wat pew...

Sunday, July 4, 2010

GO JERMANY..!!!!

yyesss..!!!!akhirnye dpt gak kalahkan argentina..hahahahaaha.. punye la gempak gle..!!! dasyat btol..mmg terbaik r.. he3..mase sblm perlawanan tue..mmg rase tkot gle..yela an, argentina an kumpulan pemain yang hebat sbb ade MESSY ngan TEVEZ..bleh dikatakan semua org target argentina akan menang la..hmmm..tapi akhirnya...kakakakaaka.. bangga gle walapun bkn negara sendiri..tp dah suke, nak wat cm ner an..hahahaha.. yang xsangka gle tue german bleh goal 4-0 tue beb..!!!
gol pertama = muler
gol kedua = klose
gol ketiga = pemain no.3 (xingat nama)
gol keempat = klose lagi...:-)
hahahahhaa..suke3... i like.. german dah dpt lampu hijau masuk semi final..harap2 menang...menang..dan menang lagi..hu9..

em..dah la umah aq wat kenduri td..nasib baik kenduri nye wat petang (yasin pmpuan je)..so xdela sibuk sgt..mlm bleh la fokus tgk bola..!!mmg kna ngan mase btol..hahahhaah. walaupun penat,,kteowg tetap gak tgk bola.!!!dengan harapan MENANG..xsangka mmg btol2 menang.kakakaka..hilang segala penat dan lelah aq dan yang lain - lain mase rewang tue.. mmg berbaloi..hahhahahaha.. GO JERMAN!!!GO JERMAN!!!!

Tuesday, June 29, 2010

REWANG!!!

kowang tau ape mksod rewang??!! hahahhaa..mksudnye gotong-royong..minggu nie umah aq ade wat yasin ckit..wat knduri kesyukuran untuk :
1. kak anom (akak ipar) mengandung lagi..
2. aq dah abis study..
3. khairul (anak saudara) dpt sambung bljr kat kolej komuniti ledang..
4. akak aq dpt result cemerlang..
5. dll..ha3..
mmg byk kejayaan dan kebahagian keluarga aq..rase btol2 bahagia sgt skrg nie..walupun byk gak masalah, tp keluarga kteowg tetap bersatu..hehehehe..em..x lupe gak kenduri ini untuk berdoa dan mengharapkan keluarga aq sntiasa bahagia dan selamat daripada sebarang malapetaka..ckp la ngan apew yg telah dihadapi selama ini..owg lain nmpk keluarga aq happy..tp sebenarnya byk masalah..em..harap2 la xde pew yg teruk berlaku lagi.. hmm.. ok la..aq nak kowang doakan ckali k..doa dari jauh pown dah ckp..moga2 keluarga kowang jugak bahagia..ikhlas dari aq..hahaha..k

ops..lupe plak nak cite apew yg kteowg wat sebagai persiapan untuk rewang..hahahaha..kowang nak tau x??em..mcm biase la..BASUH LONGKANG..!!hehehe..pnye la penat nak basuh longkang tue..bkn ckit aw.. sape2 yg penah dtg umah aq msti paham pnye..kakakaka.. xckp ngan tue..lantai yg bersimen pown nak basuh gak..bagi dy putih ckit..hahaha..penat gle..tp berbaloi..disamping umah bersih,,dpt gak pahala an..kakakaka..aktiviti esok plak..ape ek?? hah..lap tingkap..ari tue dah lap tingkap satu umah..tp berhabuk balik..xsampai 2 minggu, dah berhabuk ag..for sure la kna lap gak..xpe..demi EMAK tercinta..ku gagahkan jugak..hahahah..
eh..k la see u there..!!!

p/s : nak wat pesanan yang paling penting.. ehemm!!he3 kepada sesiapa yang dijemput untuk menghadiri kenduri tersebut adalah diminta untuk datang awal,.. TOLONG REWANG..!! byk kerja nak kena wat..TOLONG LAH.!! hahahaha



Saturday, June 26, 2010

TODAY

Pagi td bwu je balik dr umah akak kat PASIR GUDANG..ptg smlm ade interview kat hotel selesa, tp xdpt kot..sbb jawatan kosong yg ditawarkan dah ade owg amik..em..xkisah pown..sbb rasenya xnak la keje dulu..hahahaha..matlamat skrg nak amik lesen dulu..leceh la xde lesen nie..ssh nak gerak g mane2..kakakaka..alasan je sbnarnya tue..hahaha..ape2 pown., hari nie mmg memenatkan..smpai je kat umah..minum air teh jap..pastue tolong mak basuh longkang..minggu dpan nak wat kenduri..kna la kemas umah..hahaha..mari2 kte gotong royong..kakakaka.. that's all 4 today..see u next time..salam..

Wednesday, June 23, 2010

LAPORAN TERKINI

Ari isnin lepas jadi gak aq g pasir gudang..aq bertolak dlm pkol 9.30 A.M. mcm tue la..pastue dari a.tawar 5 ke kota naik teksi..nak tunggu bus lame plak..buang mase je an.hahahaha.. walaupun kna bayo mahal... berikut adalah tambang yang dikenakan sepermegianku ke PASIR GUDANG:
AIR TAWAR 5 - KOTA TINGGI = RM4
KOTA TINGGI - CAREFOUR = RM3.80
CAREFOUR - PASIR GUDANG = RM3.40
TOTAL = RM11.20
fuyoohh.!!! byk jugak kluar duit untuk tambang..blom barang nak beli ag.hahhaah..mmg xde harapan la nak beli pew2.. sampai je kat pusat bandar,,,aq terus g BSN..nak keluarkan duit..sbb duit dlm tangan dah abis..biaselah kalo dah jadi penganggur terhormat an...hahahahaha. Pastue g pejabat pndaftaran..nak wat i.c bawu..kjap je wat ek..xsampai 10 minit pown..kalo dulu mase 1st time nak wat i.c bkn main lame ag..beratur nie nak tunggu giliran..hahahaha..yela..teknologi skrg makin canggih..kaunter pown dah byk bkak..

dlm pkol 2 lebih bawulah aq kluar ngan member2 l.i dulu...klakar gak..ble semua dah kumpul..kteowg bincang balik nak pegi mane..pnyela pening pikir nie nak pegi mane..hahahaha..last2 si FARAH ckp kte g hutan bandar jela..hah..jom lah...tapi ktowg bleh tersesat plak..aq mane la tau jalan jb..diam jela..nasib baik xlame..skjap je dah jmpe jalan dah..kakakaka.. selamat..!!!
em..xdela lame sgt kat hutan bandar tue..kjap je..sbb ari pown nak gelap..bahaya plak kalo lame2 kat ctu..pas tue ktowg gerak g karok kat dva..kat kawasan masai..melalak la kat ctu dlm 2 jam..xdela lame sgt..sbb masing2 dah penat, lapo plak tue..hahaha..
pas selesai je karok..ktowg g makan..xtahan doh lapa gle..!!! dah kenyang..bawu balik umah... I LIKE..:-)

sekian saja..laporan kali nie..sbnarnye laporan nie xlengkap sgt..penat la nak tulis byk2..lain kali sambung balikk..bleh an..??!!hahaha..k have a good dah..salam!!!

Sunday, June 20, 2010

KEBOSANAN

Nape la rasa bosan sgt nie..??!! hmm..xtau nak wat pew..nak keje..xdpt keje2 ag..nak sambung bljr..xkluar permohonan lagi..nak jalan2..xde membe yg free..masing2 ade hal..nak keluar ngan dy pown xdpt..asyik KERJA je..ape la nasib..sabo jela..terpaksa pikir +ve je sntiasa..nnt gaduh lagi..lagi susah..em..by the way..sok nak g jalan2 ngan bdk2 praktikal dlu kat PASIR GUDANG..dah lame xjmpe dyowg..hahaha..rindu gle..!! mintak2 la pew yg dirancang semonya jadi & best.. dan harap2 xde pew yg berlaku..harap semuanya baik2 je.. xdela byk sgt aktiviti yg dirancang..mcm biase owg lain wat..1.tgk wayang 2.karaoke.. tue jela..yg lain2 tue kalo ade mase lebih ape lagi..g LEPAK kat kedai makan r..borak2..tue pown kalo jadi..hahahaha kowang doa2kan la aq ok k.. k chow dulu..salam..

Saturday, June 19, 2010

MY FEELING RIGHT NOW

geramnye ngan sowang minah nie..!!mcm la bgos sgt..aq tau la yg aq x sehebat ko..!!! xpyh la nak berlagak plak..xpyh la nak banding2kan kejayaan..dah tau tue dah la..xpyh nak kecoh2..nape la ade owg mcm nie kat dalam dunia nie..nape la aq kna tempuh semua nie..aq xtahan ag beb..dah mcm pew dah nie..nak je aq bagi SEBIJIK kat dy..bwu dy rasa..bwu dy tau langit tinggi kerk rendah..bagi dy paham ckit pasal dunia nie..dy ingat pew yg dy wat skrg nie btol la..PERGI dah..!!!aq nak tgk pew kesudahan kehidpan ko lepas nie..!!ko akan time balasan dr ALLAH satu hari nnt..tgk jela..!! wokey..kte tgk sape ag hebat lepas nie..mase tue aq xpandang ko dah..lantak ko la nak jadi pew..aq xnk masuk cmpur.. PADAN MUKA..!! selama nie aq dah sabo ngan perangai ko..tp apew yg aq dpt??!!!hmm.. ko xpnah nak tolong aq..asyik aq je tolong ko..!! ko terlalu 'SELF FISH' mcm ikan yg sombong..xnk tolong owg lain..ko ingat ko tue sape??PERMAISURI..?? hahahaha..tolong la..!!! xpyh la nak bangga sgt ngan pew yg ko dpt skrg nie..Sesungguhnya tue adalah sementara shja..aq nak tgk bpe lame ko bleh bahagia ngan kehidupan ko..bkn niat aq nak doakan keruntuhan kehidupan ko..tp disebabkan perangai ko yg wat kat aq..aq xbleh terima..sbb tue la aq nak tgk sejauh mane kehidupan ko yang dikatakan 'SANGAT BAHAGIA SAAT INI' pada 1o tahun akan datang..adakah lebih bahagia atau lebih teruk..!! we'll see it..mase tue ko akan knal erti sesebuah ikatan..tp segalanya tlah terlambat..saat tue aq hanya mampu ketawa dan tersenyum ngan puas..!!!

Friday, June 18, 2010

BERITA TERKINI

Kiriman nie aq dpt kat tagged..mmg terkejut gle ble baca..!!! x sangka mcm nie skali owg kafir wat untuk hancurkan kte sbgai umah ISLAM yang suci..so..kowang sumo ble dah baca artikel nie..tolong sgt2 forward n bgtau kat membe2, family atau sape2 je yg kowang kenal.. SELAMATKAN AGAMA KITA..ISLAM..!!!!

Kenapa aku baru tau maksud perkataan "BYE"... SubhanAllah!!! Perkataan "BYE" merupakan jarum sulit org Kristian... Di dlm bahasa Arab b'maksud "fihafzil baba ". Manakala dlm bahasa Malaysia b'maksud di Bawah Naungan Pope(paderi). Jadi foward dan sebarkan kepada semua shbt2 anda. Semoga Allah memberi rahmat kpd kita dan org Islam yang lain.
Wassalam di Universiti Putra Malaysia. Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam. kalau ada saudara kita terminum 'Holy Water'. Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City. Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu! . Kalau terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi. InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan.insyaAllah. tolong fowardkan ... demi islam... demi agama yang tercinta...insyaallah... forwardkan mesej ini..""

FIFA WORLD CUP 2010

2010 FIFA World Cup : Latest Matches

-
Slovenia0:0United States-
Germany0:1Serbia-






Upcoming matches:
Englandvs.Algeria-19 Jun 2:30am
Netherlandsvs.Japan-19 Jun 7:30pm
Ghanavs.Australia-19 Jun 10:00pm
Cameroonvs.Denmark-20 Jun 2:30am


cm ner GERMAN bleh kalah nie??hampeh btol la..penat je kteowg support..geram btol ngan pasukan lawan..teruk nah main..yg pengadil pown mcm 'berat sebelah' je..xtau la ape silapnye tp yg penting kteowg mmg xpuas ati ngan perlawanan td..rase mcm nak masuk main je tolong dyowg..hahaha..mcm la aq pndai main sgt..!!!kakakaaka.. nasib baik la parents xde kat umah..kalo x msti dyowg terkejut beruk dengo kteowg jerit..mane xnye..3 owg jerit..pmpuan plak tue..msti kuat an..bergema satu umah ngan suara & jeritan ktowg..

walau pew pown..we still support GERMAN..!! go..!!go..!!go.!!

never give up to play..
it's just the beginning..
so watch out..!!!
hahahaha..

Friday, June 4, 2010

SCHEDULE 4 THIS WEEKEND

SCHOOL HOLIDAY
biaselah kalo cuti sekolah dah bermula, mcm2 nak dibuat. Yela, name pown cuti sekolah.. Punye la banyak rancangan sampai xtau nak selitkan kat waktu2 yang free...kowang nak tau x pew aktiviti FANA ZABIL sepanjang minggu nie??Let's check it out..


JADUAL PERJALANAN UNTUK FANA ZABIL
4 - 6 JUN 2010

JUMAAT
1700 : bertolak ke kampung di KAMPUNG LUKUT, KOTA TINGGI menaiki kereta keluarga iaitu WIRA.
1800 : tiba di kampung..sesi bersalaman bersama keluarga dan melakukan aktiviti bebas.

SABTU
1000 : bertolak ke TMN. SCIENTEX, PASIR GUDANG untuk menghantar pengantin.
1400 : pergi ke rumah adik-beradik di pasir gudang. (ALONG & ALANG) dan melakukan aktiviti bebas.

AHAD
1100 : bertolak ke JAKEL untuk membeli-belah..beli baju raya..kena beli cpat...nnt x sempat siap..he3
1500 : pulang ke rumah dengan kain baju yang telah dibeli.. DENGAN HATI YG RIANG

MINGGU NIE fana zabil XDE DIRUMAH..SO KOWANG JGN LA CARI AQ KAT RUMAH K..
JUST SEND MESSAGE TO ME IF ADE APE2..K..
:-)

P/S :- HAVE A GOOD WEEKEND..

Wednesday, June 2, 2010

KAD MATRIK


Genap 1 Jun 2010...
kad pelajar disebelah ini tidak laku lagi di POLITEKNIK PORT DICKSON.!!
selamat tinggal DSK,
selamat tinggal PPD..
aq akan merindui kalian..
wahahaha..

DSK4S2




nielah gambr2 student dsk4s2 sesi jan10.. mmg terbaik wookkk.. nak tau sbb pew?? sbbnye..em.. byk la.. klas kteowg la yg paling happening, sempoi.. x hipokrit.. all out.. keluarkan je semo.. xde slindung2.. kowang mmg THE BEST la.. hahaha sayang kowang..
P/S:-ADALAH DENGAN INI, SAYA NOR FARHANA ANAK PAK ZABIL INGIN MENGUMUMKAN BAHAWA KOWANG SEMO XBLEH LUPAKAN AQ.. HAKUAKAKAKAHAA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...