Monday, January 31, 2011

BERCUTIKAN HUJAN


UJAN lagi..takutnye + risaunye ble hujan-hujan nie..masuk hari nie dh 3hari hujan x benti-benti..Lebat plak tue.! Perkh..cuak siot..ha3..takut BANJIR plak an?!Hmm. Mase hari Sabtu lepas, aku ngan family nak g Pasir Gudang nak jumpa anak saudara yg baru lahir tue..rindu plak ngan dy..hehehehe.. Agpown Adah (my sister) blom tgk ag..! So,,kebetulan dy balik cuti untuk Raya Cina nie an,.kteowg bawakkan la g sana.. Dapat gak jalan-jalan..ha3..Alasan..!!!Sepanjang perjalanan ke destinasi an,,HUJANNNNN jerk..!!! mmg hati nie agak tidak tenteram la an..mane xnye..kteowg ade pengalaman menghadapi banjir aw mase banjir besar berlaku kat Johor..Malas la nak cite kat sini..! nnt kowang ckp pew plak.?!ha3.. Tapi sebelum kteowg gerak ke Pasir Gudang, kteowg g ke destinasi sampingan dulu tapi agak penting jugak..! Kat mane ag.. Kat Bandar Kota Tinggi la..! Ujan mmg xbenti..tapi disebabkan hal penting, kteowg memaksakan diri jugak untuk berhenti di salah sebuah bengkel membaiki kereta..kowang xpyh tau la kat mane an.. Yang penting kat kawasan Bandar Kota gak..!BENGKEL??!! msti kowang tertanya2 an kenapa kteowg g bengkel?! Anything happens to us kerk?! Emm,,happens tue mmg sentiasa berlaku cuma yg membezakannya adalah perkara yg berlaku tue adalah besar ataupun kecil sahaja..dan macam mane kte nak menangani masalah yg berlaku tue..AAAhh..dah-dah..!! makin mengarut plak ble explain benda yg xspatutnye nak komen ngan panjang lebar..Ha3..Sbnarnye niat kteowg nak tukar TALI KIPAS kete tue je sbb rosak kot..! Ble start enjen je, msti ade bunyi yg berdesing yg menyakitkan telinga,sbb tue my mom suro betulkan..agak x selesa la an..agpown malu ble owg lain dengo..!!gangguan bunyi an.?! Mara owg kalo lame2 dibiarkan..ha3..tapi rupa2nye byk problem kat kete tue,,.!! Tali kipas dah keras, paip dah rosak, timing belt dh nak abis..! Dan byk lagi la.!! Eden pown xtau pew bende..sudah lupa la.! Ha3. Agak lame untuk menunggu kete itu siap..Nasib baik tauke bengkel tue baik hati, dy bagi kteowg buah limau.. dapat la kteowg basahkan tekak nie sikit..Sepanjang kteowg tunggu tue,,AKU, ADAH, dan MAK bercerita je x benti2..byk btol rupanya cite yg nak diceritakan tue..Sekejap2 gelak, senyap, gelak ag.!ha3..riuh jadinye bengkel tue..! Peduli pew..yg penting dpt hilangkan bosan an..!ha3..sambil tunggu2 tue,, ade plak penjual bakul dtg,,mula2 xnk beli,,tapi xlame dy pegi, mak mcm nak plak.! KEJAR..!!!Ha3..nasib baik sempat kejar,,mahal gak rupanya harga beg tue..! Beg tue diperbuat drp….Em…daripada pew ek?!ha3.. AKU LUPAAA…!! Serius aku lupa..!ha3..xpela ea..xpyh tau la..xde rezeki kot..he3 Dah beli tue,.kteowg duduk balik kat bengkel tue menunggu kete tue siap..sedang tunggu2 sambil melihat kawasan persekitaran, ttibe aku ternampak kete kancil tertulis MAXSAVE..Terus teringatkan sepupu aku yg sedang bljr kat tmpt bljr kete..! nak amik gmbo tue jadikan bukti, takot plak.!ha3..sudahnye aku hanya melihat kereta itu pergi..!ha3..akhirnye hampir 3jam rasenye, siap jugak kereta tue..!!! banyak woi kena bayo.tapi xpela..drp kereta tue benti tepi jalan,.baik betulkan semo tue dulu an,,Dan Alhamdulillah perjalanan kami begitu lancar walaupun hujan tetap turun dengan lebatnye..!he3.. Itu saje la untuk entry ku kali ini..!!!Nnt ku sambung balik untuk tajuk yg lain plak..he3..bye2x

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...