Wednesday, December 26, 2012

Jangan Putus Asa Untuk Kembali

Halolololololo... Assalamualaikum..

Marry Christmas kepada sesiapa yang menyambut nye.. kepada orang Islam,, no no no.. jgn sambut yew. hehehee.. ckp la byk perayaan yg kita boleh sambut untuk orang Islam..

hehehee..

Ada pepatah mengatakan "Putus asa jangan sekali"... mane ntah dapat pepatah tue, aku pun kurang pasti, tapi apa yang pasti,, Macam pernah dengar aje ayat tue, tapi dimana ya?? hahahaha...

Sempena cuti perayaan 25 December in, memang sure sure la kan ramai yang akan bercuti, dan yew.. aku pun salah seorang hamba abdi yang akan bercuti pada tarikh itu,,,,, tapi bukan bermakna aku sambut aw.. Just cuti dah dapat, soo..... cuti la...

Pandai sangat dengan konfiden yang tiket bas tak kan abis punya la.... dengan happy nye. bersama rakan - rakan yang lain di dalam LRT menuju perjalanan dari pekeliling (titiwangsa) ke TBS ( bandar tasik selatan) tanpa ada rasa sangsi atau risau.. Relax saja!!
(ini tiket bus dari jengka) = (7 p.m.)

Tapi apakan daya, takdir tak dapt mengubah apa apa..... Semua tiket ke Johor... HABIS!! what?? apa?? shema?? hahahaha... macam tak logik ke kan?? tapi itulah takdir yang telah ditentukan untuk kami tatkala itu.. memang gone, loss abis la.!! nak buat apa kat sini?? nak tercongok sampai esok pagi?? kirim salam la..!!!

Dan kami memutuskan untuk beli tiket ke SEgamat.!!Alhamdulillah.. ada jugak 1 destinasi yang boleh kami pergi... Asalkan ada kat negeri Johor.. I don't care.. yang lain pikir kemudian.. Insyaallah ada jalan..  So, we decided it,, and buy it.!! Jalan......
(ini tiket ke segamat) = (tiket tak bape cantik sbb bus tambahan rasanya)

Sesampai di Segamat... OMG... takutnye... pukul 2 lebih pagi ada kat luar.. dh mcm anak kena halau rumah dah rasa............... tak boleh duduk diam,,, tak kan nak stay kat bus station sampai pagi??? tak boleh jadi!! kena buat sesuatu...... so,, pegi jalan jalan,, nmpk pakcik tukang sapu sampah,, ask him.. 

" Pakcik, kat sini mana masjid atau surau berhampiran?"...
" Kat sin jauh masjid, adik nak pergi mana?"
"Saya nak balik JB"
"oh,,naik la kete api, pukul 2.30 pagi jalan"
(muka happy)
"iyeke pakcik? hah.. ok2x,,thankss"

Tanpa berlengah lagi, terus gak pecut pegi kat KTM.. nasib baik la dekat aje dari bus station.. depan tue aja,, memang sangat strategik la lokasinye. hahhehehee..

Kat kaunter tiket, tanya dengan berdebar,, takut takut tiket abis.. Dan alhamdulillah... rezeki agaknye nak naik kete api,, ADA!!!!
(ini tiket kete api dari segamat)

Yeah.. dpat balik JB hari nie jugak.... Dan Alhamdullillah..around pukul 7 pagi,, dah sampai JB... rasa seronok sgt...



Pengalaman yang tak kan dilupakan... kalau dikenangkan balik,,, rasa nak gelak je.. hahahaaha...

Saturday, December 15, 2012

Semakin Tertekan

Semakin hari semakin stress dengan keadaan sekarang. 
Ntah la.. 
Kenapa perasaan itu timbul bila keadaan semakin sukar.
Perasaan marah, geram, kecewa, duka.. semua nya adalah negative semata mata.
Sangat mendukacitakan.

Kenapa semua nya sama sahaja.? mana yang lain? yang memberikan kerjasama tatkala diperlukan? Ya Allah. betapa besarnya dugaan kamu padaku saat ini.

Aku juga merasa penat
Aku juga merasa letih
Aku juga merasa sedih

Tapi boleh tak kalau kita ketepikan itu semua dahulu

Fokus!

Buat dahulu benda yang sepatutnye. Jangan dibiarkan ianya menghantui diri kita

Ya.. aku tahu.. memang susah.

Tapi kau harus lakukan juga. Tolonglah! paham sikit..

cooperation sangat diperlukan ketika ini.

Please understand

Sunday, December 9, 2012

Tekanan Makin Dirasai

Assalamualaikum kepada pembaca blog ini. Terima kasih kerana tak putus putus memberikan sokongan kepada penulis tatkala berada dalam kegelisahan dan kebingungan di dalam kehidupan yang sementara ini. 

Apekan daya? manusia memang tak boleh lari dari masalah... tapi sejak akhir akhir ini byk pulak masalah yang timbul.. apekah sekarang memang musimnya?

Hmm.. mungkin kerana tension dengan keadaan sekarang ini mendorong lebih lagi untuk masalah itu timbul.? yew.. itu merupakan salah 1 sbb dan punca yang munasabah yang boleh penulis fikirkan sekarang ini.

Masalah dengan rakan, masalah dengan ' kawan', masalah dengan barang! 

Macam macam la.. kenapa? kenapa ianya berlaku dalam 1 masa. O.M.G. Ya Allah... beratnya ujian-Mu ketika ini..

Tiba tiba penulis terfikir, apekah ujianku ini berat sangat jika dibandingkan dengan dugaan yang diberikan kepada rakyat Palestin di Gaza. ? hmm.. rasanya memang jauh sangat sangat la kan.. Mereka sangat di uji saat ini dengan kehilangan ahli keluarga, rakan, guru,,, sedangkan kita ini hanya diberi dugaan yang sekecil kecil kuman saja.

Kau kena kuat Farhana!!!! Just Do It!...... make yourself proud!! You Can Do It.!

Yew..aku harus bertahan..... Insyaallah

Friday, December 7, 2012

Mimpi yang Tertanya-Tanya

Salam pagi Jumaat yang indah,.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menghirup udara segar pagi ni tanpa mengalami apa apa penderitaan fizikal. Syukur Ya Allah..:)

Fizikal tiada derita. Tapi mental mungkin.. Ya.. hmm.. tak tahu la ape punca dan sebab dan kenapa mimpi sebegitu berada dalam mimpi. Adakah ianya hanya hayalan? adakah ianya hanya mainan tidur semata - mata? tapi kenapa aku masih harus mimpikan dia? kenapa? 

Kalau memang dia jodohku, dekatkan dirinya pada ku. 
Kalau memang dia bukan jodohku, jauhkan dirinya pada ku.

Amin... 

Tolonglah hambamu ini Ya Allah... temukanlah aku jodoh yang baik supaya aku dapat masuk ke Jannah-Mu.

Amin..

Wednesday, December 5, 2012

Masalah sentiasa Timbul

Assalamualaikum.

Sebelum bulan berbicara, izinkan saya mengatakan sesuatu. Sesungguhnya entri kali ini adalah untuk tatapan pembaca dan hanya bacaan semata mata. Janganlah dibawa perkara ini kepada yang lebih teruk. Harap anda mengerti itu semua yew.. Andai ianya menyakitkan hati anda, percayalah,, orang yang menulis ini lagi sakit hatinye. It's true..!

Hmm.. lama sungguh tidak menulis ape2x disini. terasa sunyi dipagi rabu ini dengan perasaan yang bercampur baur.. ade suka, geram, ade duka, ade yang mcm tak percaya. Kenapa?? apa sebenarnya masalah yang berlaku skrg ini? ape puncanya? adekah puncanya disebabkan itu sahaja? atau ade yang lain yang saya sendiri tidak tahu?

Hmm.. Ntahlah.. sesungguhnya manusia tak lari dari membuat kesilapan. Ya! memang kadang kadang kita tak sedar ape yg kita luahkan, apa yang kita cakapkan itu sehingga membuatkan ade segelintir manusia yang tidak dapat menerimanya.. hmmm... dosakah aku?

Memang! memang mengumpat itu adalah berdosa.. ! tapi kalau dibiarkan di dalam hati, otak, fkiran, dan anggota tubuh yg lain... lagi merana rasa di dada.. Siapa yang mahu tanggung?? Jangan dikenang benda yang sudah lama.. buka buku baru.. agar ianya kembali normal..

Mungkin tekanan yang dirasai tatkala ini mendorong ia melakukan suatu yang begitu rupa. JANGAN.! jangan mengikut hati tanpa membawa fikiran & otak sekali. Danger!

Conclude: I really hope that kita seperti dahulu.. Saling memaafkan adalah lebih baik. Sekian.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...